فرماندار دشت آزادگان بر استمرار نشست‌های هماهنگی اربعین حسینی مسئولان پایانه مرزی چذابه و شیب عراق تاکید کرد.

رستم عیدی پور سرپرست فرمانداری دشت آزادگان گفت: مسئولان پایانه شیب عراق اعلام آمادگی خود را برای هرگونه همکاری با مسئولان جمهوری اسلامی ایران برای سهولت در تردد زوار اربعین از مرز چذابه - شیب اعلام کردند.

او می‌گوید: با توجه به تردد اتباع خارجه از مرز چذابه و لزوم حل مشکلات این زوار بنا شد اقدامات لازم به منظور بهبود تردد این اتباع در پایانه شیب عراق تسهیل شود.

به گفته او در ادامه با توجه به گرمای هوا و اینکه بیشترین زمان تردد در زمان غروب و شب صورت می‌گیرد مقرر گردید با ایجاد محیطی امن و مناسب تا پیش از اربعین، محل‌های مناسب در پایانه مرزی عراق بیشتر شود و شهرداری‌های معین در پایانه مرزی عراق نیز نیرو‌های خدمات رسان خود را بیشترو خدمات رسانی خود را برای تسهیل در تردد زایران از جمله جمع آوری پسماند، نصب سرویس بهداشتی، ایجاد روشنایی، نصب سایبان، و ... به انجام برسانند.

 حجت الاسلام سواری امام جمعه دشت آزادگان گفت: با توجه به اینکه تا کنون مشکل خاصی برای تردد زوار از مرز شیب تا العماره میسان عراق وجود ندارد، ولی در صورت ازدیاد جمعیت و نبود وسایل نقلیه در کشور مجاور، وسایل حمل و نقل استاندارد ایرانی به این کشور اعزام شوند.

 پایگاه‌های هلال احمر، موکب‌ها و گروه‌های امدادی، طبق توافق برای خدمات رسانی به زایران در خاک کشور عراق مستقر شده اند.

مرز چذابه در شهرستان دشت آزادگان در غرب خوزستان یکی از بهترین مسیر‌های تردد زائران اربعین حسینی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.